Naar de inhoud Naar het menu

Hoe stap ik over naar Freedom

Overstappen naar Freedom is supersimpel

Duizenden en duizenden klanten gingen je voor. In veel gevallen gaat dat naadloos. Blijf je op dezelfde techniek, dan is het zo gepiept. Zo hebben overstappers van bijvoorbeeld XS4ALL in 99.8% van de gevallen minder dan één minuut downtime (en als ze offline zijn, is dat meestal ergens tussen 0.00 en 6.00 uur ’s ochtends).

Heb je een specifieke vraag over het overstappen naar Freedom, bekijk dan hier onze FAQ.

Zo werkt overstappen:

  1. Aanvragen
    Check de beschikbaarheid op je adres, kies het gewenste abonnement en dien je aanvraag in. Zodra je onze bevestiging van de opleverdatum binnen hebt, kun je de opzegging bij je huidige provider in gang gaan zetten. 
     
  2. Afspraak en hardware
    Tien dagen voor de opleverdatum ontvang je een mail met de uitnodiging om een afspraak te maken met de monteur (als je die hebt 'meebesteld'). Ook ontvang je tien dagen vantevoren een track & trace-mailtje voor je hardware (tenzij je je eigen apparatuur gebruikt).
     
  3. Aansluiten
    Op de gekozen dag sluit je/de monteur alles aan. Vanaf ’s ochtends is je nieuwe internetverbinding al actief.

Naadloos overstappen, zonder downtime
Als je overstapt, wil je daar zo min mogelijk last van hebben. En hoewel we nog geen overstapservice hebben, weten wij precies hoe je dat slim doet zonder uren je internetverbinding te verliezen.

Scenario 1. Je stapt over binnen dezelfde techniek (van glas naar glas, van dsl naar dsl)
Internet: met je aanvraag beëindigt automatisch je internetabonnement bij je huidige internetprovider.

Telefoon: als je je telefoonnummer mee neemt wordt ook het telefonie abonnement bij je huidige provider beëindigd.

E-mail, hosting en andere diensten: deze diensten zeg je zelf op. Het juiste moment om dit te doen is zodra je onze bevestigingsmail hebt ontvangen met de opleverdatum van je nieuwe abonnement. Die datum neem je dan als leidraad voor de opzegging.

Scenario 2. Je stapt over naar een andere techniek (bijv van kabel naar dsl/glas, van dsl naar glas of van glas naar regionaal glas)
Met je overstap wordt er niets opgezegd bij je huidige provider. Je zegt zelf je huidige internetdiensten op. Om dubbele kosten te voorkomen, adviseren wij je om je Freedom abonnement altijd met een wensdatum te bestellen die één maand in de toekomst ligt. Die datum gebruik je dan om bij je huidige provider je diensten op te zeggen.
Een voorbeeld opzegbrief kan je o.a. downloaden bij ACM consuwijzer.

Stel je bestelt op 1 januari 2021 een Freedom-abonnement, dan neem je als wensdatum voor je nieuwe abonnement 1 februari 2021. Van ons ontvang je dan een e-mail met bevestiging dat je abonnement op 1 februari in gaat. Jij zegt je huidige internetverbinding op per 1 februari 2021.