Hier lees je de antwoorden op de veelgestelde vragen over Freedom Mail.
HELP! Ik heb een belangrijke e-mail verwijderd. Kan er een back-up teruggezet worden?
Het is niet mogelijk om een back-up terug te zetten, wij maken geen back-up van individuele mailboxen. Als je e-mail weg is, is deze ook echt weg.
Welke instellingen moet ik gebruiken voor mijn e-mailprogramma?
Hoeveel e-mails mag ik versturen?
Je mag maximaal 10 losse mails per 5 minuten sturen en maximaal 50 totale geadresseerden per 5 minuten.
Een mail naar de familie of een kleine nieuwsbrief naar de wandel of zwemclub kan gewoon.
Hoe groot mogen de bijlages zijn die ik verstuur?
De maximale grootte van de bijlages die je verstuurt is 50 Mb, maar hou voor de zekerheid 42 Mb aan. Dit heeft te maken met de manier waarop bijlages meegestuurd worden.
Help, ik kan geen e-mails meer versturen?
Het niet kunnen versturen van e-mails heeft vaak te maken met foutieve instellingen in je mailprogramma. Tip: controleer bij de server voor uitgaande post (SMTP) of je hier je gebruikersnaam (je hele e-mailadres) en het wachtwoord ingevuld hebt.
Hoe groot is mijn mailbox?
In totaal heb je 25 GB aan opslagruimte op onze server voor je e-mail. Heb je meerdere mailboxen? Dan delen deze de beschikbare ruimte.
Hoeveel mailboxen heb ik?
Je krijgt 5 mailboxen van ons. Naast je standaard @freedom.nl mailbox, kun je er nog 4 extra aanmaken. Deze kun je zelf verdelen tussen mailboxen op je eigen domein en extra @freedom.nl mailboxen.
Hoe je extra mailboxen kan aanmaken vind je hier
(Let op: heb je geen internetabonnement, dan kun je geen extra @freedom.nl mailboxen aanmaken. Wel kan je er 4 extra aanmaken op je eigen domein.)
Wat is het verschil tussen een mailbox en een alias?
Een e-mailalias is een extra e-mailadres dat je koppelt aan een mailbox. Zo kun je de mail van meerdere e-mailadressen laten binnenkomen in 1 mailbox. Met een e-mailalias kun je gewoon mail versturen en ontvangen, maar een alias heeft geen eigen inbox en je kunt er niet mee inloggen op de webmail.
Op dit moment bieden we geen aliassen aan op je @freedom.nl adres. Je kunt alleen aliassen aanmaken met e-mailadressen van je eigen domein dat je gekoppeld hebt aan je freedom account of bij ons hebt geregistreerd.
Je kunt wel e-mail versturen en ontvangen op adressen met de volgende vormen:
iets@voorbeeld.freedom.nl of voorbeeld+iets@freedom.nl. Zo kun je toch onderscheid maken en voor elke website een ander e-mailadres gebruiken.
Ik zie een tijdelijk e-mailadres in MIJNfreedom, wat kan ik daarmee?
Als wij bijvoorbeeld hardware naar je opsturen maken we een tijdelijk e-mailadres aan voor track & trace informatie. Dit doen we omdat we jouw privacy heel erg belangrijk vinden en hiervoor niet je daadwerkelijke @freedom e-mailadres willen gebruiken. Dit tijdelijke e-mailadres wordt automatisch opgezegd.
Kan ik meerdere e-mailaccounts samenvoegen onder mijn internetabonnement?
Dat kan! Volg daarvoor de onderstaande instructie:
Stuur een e-mail naar helpdesk@freedomnet.nl met als onderwerp: samenvoegen accounts
Zorg dat in de e-mail duidelijk de volgende informatie staat, zonder al deze gegevens kunnen we de accounts niet samenvoegen.
Voor het @freedom account waaronder de andere e-mailadressen moeten komen:
- Het freedom e-mailadres dat eindigt op @freedom.nl waarmee internet is aangevraagd;
- Het F-nummer van het internet abonnement (dit kan je vinden in de Mijn omgeving)
- Het mobiele telefoonnummer dat bij dat e-mail adres is opgegeven;
En voor elk @freedom account dat we moeten samenvoegen met het hoofd account alle onderstaande gegevens:
- Het e-mailadres dat eindigt op @freedom.nl dat moet worden samengevoegd;
- Het mobiele telefoonnummer dat bij dat e-mail adres is opgegeven;
- Het volledige IBAN nummer of de laatste 4 cijfers van de creditcard waarmee het account is betaald.