Wat is Freedom Bellen?
Freedom biedt Bellen als optie bij het internetabonnement:
- Bellen via internet (VoIP)
- Regionale telefoonnummers en 085-telefonnummers
- Behoud je eigen nummer of kies een nieuw telefoonnummer
- Voicemail naar e-mail
- Freedom klanten bellen gratis met andere Freedom klanten
- Je kunt op dit moment maximaal 1 nummer aanvragen of meenemen. In de toekomst bieden we meerdere telefoonnummers per abonnement.
Kan ik mijn Freedom Bellen abonnement wijzigen?
Ja, dat kan. Je kunt bijvoorbeeld je Bellen Basis abonnement wijzigen naar Bellen Vrij NL of andersom. De wijziging gaat in vanaf de eerste van de volgende maand. Wil je daarna toch weer je abonnement wijzigen, dan kan dat. De wijziging gaat dan wel pas weer in vanaf de eerste van de volgende maand.
Je kunt je abonnement wijzigen door een mailtje te sturen naar helpdesk@freedomnet.nl met daarin de volgende gegevens:
- Postcode en huisnummer;
- Het klantnummer (Fxxxxxxx);
- Het hoofdaccount, dat is je @freedom.nl e-mailadres of het bij ons bekende contact e-mailadres.
Hoe kan ik Freedom Bellen opzeggen?
Je kunt je Freedom Bellen abonnement opzeggen door een mailtje te sturen naar helpdesk@freedomnet.nl met daarin de volgende gegevens:
- Postcode en huisnummer;
- Het klantnummer (Fxxxxxxx);
- Het hoofdaccount, dat is je @freedom.nl e-mailadres of het bij ons bekende contact e-mailadres.
Hoeveel telefoonnummers kan ik meenemen als ik overstap?
Op dit moment kun je slechts 1 telefoonnummer meenemen (porteren). Het is nog niet bekend wanneer je meerdere nummers kunt meenemen of aanvragen. We werken hard door om dit spoedig mogeijk te maken. Wacht nog even met overstappen! Via onze nieuwsbrief blijf je op de hoogte.
Ik krijg een e-mail van mijn vorige provider met een verkeerde datum van nummerportering. Wat moet ik doen?
Je hoeft niets te doen. Dit gebeurt vaker.
Het kan zijn dat je oude provider andere informatie aan jou doorgeeft. Ze schrijven je dan dat de datum van het porteren samenvalt met de datum dat je bij ons hebt besteld. Dit is onjuist. Freedom porteert het telefoonnummer pas op de dag dat jouw verbinding wordt opgeleverd.
Wat wij wel doen is een verzoek tot nummerportering sturen naar je oude provider, zodra je bij ons bestelt en nummerportering aanvraagt. De datum die zij naar jou communiceren is dus de datum van het verzoek tot portering. Niet de daadwerkelijke porteringsdatum.
Hoe meld ik een DECT toestel aan?
Ik wil mijn FRITZ!dect systeem gewoon kunnen blijven gebruiken. Kan dat?
Jazeker. Het FRITZ!dect systeem van AVM kun je moeiteloos aansluiten op de FRITZ!Box-modems van Freedom. De handleidingen kun je vinden op de website van de producent AVM.
Hoe kan ik een telefoonnummer instellen?
Hoe kan ik voicemail instellingen wijzigen?
Je kunt een aantal instellingen wijzigen:
Hoe luister ik mijn voicemail af?
Hoe kan ik mijn voicemail uitschakelen?
Deze kun je (nog) niet zelf uitschakelen in het VoIP portaal.
Wil je deze uitschakelen? Neem dan even contact op met de helpdesk.
Je kunt meteen doorgeven hoe lang je de rinkeltijd ingesteld wilt hebben.
Is er een beperking van de beltijd?
Gesprekken worden na 4 uur automatisch afgebroken.
Ik wil mijn belgeschiedenis inzien, hoe doe ik dat?
Je kunt je belgeschiedenis (nummers, datums en gespreksduur) terugvinden op het VoIP portal.
Log in met de inloggegevens die we je hebben gemaild na je bestelling.
Ben je je wachtwoord kwijt? Klik dan op het knopje 'wachtwoord vergeten'.
Help, telefoon menu's reageren niet meer op de toetsen van mijn telefoontoestel!
Dit komt door de instelling voor DTMF transmissie van het telefoonnummer in de FRITZ!Box. Die kun je aanpassen door:
- in te loggen in de FRITZ!Box;
- ga dan onder Telephony/Telefonie naar Telephone numbers/Eigen nummers;
- klik op het wijzigen pennetje achter het nummer te klikken;
- zet vervolgens de Telephony provider/Telefoon aanbieder op Other provider/Andere aanbieder;
- pas onderin dit scherm de DTMF transmission/DTMF Transmissie aan van Automatic/Automatisch in RTP or In-band/RTP of In-band;
- sla dit op en test of het nu wel werkt als je door een telefoon menu probeert te navigeren.
Krijg je de melding "The "Internal telephone number in the FRITZ!Box**" input field may contain only numerals"? Zorg er dan voor dat in beide velden waar je telefoonnummer staat, deze staat zonder de + en haal de spaties voor en achter het nummer weg.
Het klopt dat na deze wijziging het telefoonnummer weer naar het Freedom profiel verandert. Dit is normaal en zal de gewijzigde instelling gewoon opslaan.
Ik heb Bellen Vrij NL, maar zie in het VoIP portaal wel kosten voor mijn gesprekken binnen Nederland
Dat klopt, op deze manier kun je altijd zien of de belbundel voor jou nuttig is of niet. We willen hier graag transparant over zijn.
Belbundels kun je elke maand per de eerste van de maand aan of uit te zetten. Lees hierboven bij 'Kan ik mijn Freedom Bellen abonnement wijzigen?' terug hoe je dat doet.
Wat houdt het 'Bellen Vrij NL' abonnement precies in?
Als je belt naar vaste of mobiele nummers binnen Nederland, dan hoef je daarvoor niet te betalen met ‘Bellen Vrij NL’.
Je betaalt wel per seconde voor de servicenummers en telefoonnummers buiten Nederland. Deze kosten betaal je achteraf.